Co aktualnie w OGame piszczy?

0
65
Rate this post

Co aktualnie w OGame piszczy?
OGame – jaka przyszłość czeka grę?

Co prawda w OGame nie grałem aktywnie już od około roku jednak postanowiłem odwiedzić forum tej gry i odpowiedzieć na pytanie „Co aktualnie w OGame piszczy?„. Zdaje się, że tak samo jak rok temu piszczy tam bieda, jednak jest to bardzo wychudzona bieda – niedokarmiana od dłuższego czasu żadnymi soczystymi aktualizacjami, otrzymująca od czasu do czasu ochłapy w postaci suchych obietnic.
Liczba Graczy

W ciągu ostatniego tygodnia odnotowano około 93 tysiące aktywnych graczy w polskiej wersji OGame. Tymczasem jeżeli przypomnimy sobie lata świetności (wakacje roku 2006), gdzie liczba aktywnych graczy wynosiła około 300 tysięcy, dojdziemy do wniosku, że kolorowo już wcale nie jest.

Pod względem liczebności polska wersja plasuje się obecnie na 4 miejscu w światowym rankingu infuza.com – przed nami uplasowały się:
1. Francja – około 173.000 graczy
2. Niemcy – około 117.000 graczy
3. Hiszpania – 94.000 graczy

Ranking ten zamykają takie kraje jak:
28. Łotwa – 1300 graczy
29. Słowenia – 1250 graczy
30. Litwa – 1200 graczy
31. Norwegia – 1100 graczy
Łotewskie OGame zamknięte

Niska liczba graczy oraz kwestie finansowe spowodowały podjęcie decyzji o zamknięciu Ogame.lv – łotewskiej wersji gry. W kilku zdaniach poinformował o tym Community Manager dA_iCy na forum tamtejszej społeczności:

Dear Players,

Unfortunately we have reached the difficult decision to cease operation of the community Ogame.lv on March 31st, 2011. The number of players never went up and the upkeep costs are simply too high, making it impossible for us to continue running this community.

Również nasz Community Manager Art w kilku zdaniach odniósł się do tej sytuacji oraz spowodowanych nią obaw graczy:

Na dzień dzisiejszy możemy tylko liczyć, że łączenie Universów podniesie OGame z kolan.

Niestety nie wiem jak zostanie przyjęty przez graczy nowy system ochrony słabszego gracza, który został zaplanowany na równi z łączeniem Uni.
Pożyjemy zobaczymy. Co do zamkniętych społeczności: tutaj przeważyła kalkulacja kosztów nad zyskami, która doprowadziła do zamknięcia. Polska społeczność jest w pierwszej grupie priorytetowej, więc nie spodziewałby się jej zamknięcia chyba, że na równi z portugalską bądź francuską…

Łączenie Uni

Tak jak napisał Art, jedyną nadzieją zdaje się być łączenie uni. Jego pierwszą zapowiedź mogliśmy usłyszeć pod koniec września 2010 roku – zmniejszenie liczby uniwersów, poprzez ich łączenie miało nastąpić w ciągu kolejnych 11 miesięcy. Można się więc spodziewać, że zmiany nastąpią jeszcze w nadchodzące wakacje, by przyciągnąć jak najwięcej młodych ludzi dysponujących dużą ilością wolnego czasu.
Podsumowanie

Brak zmian, opieszałość, nie wsłuchiwanie się w głos społeczności – to tylko kilka składowych przepisu na zaprzepaszczenie bardzo dobrego projektu. Wszak kiedy ostatnio w OGame wprowadzono zmiany w rozgrywce? Pamiętny pancernik został wprowadzony na początku 2007 roku. Od tamtego czasu nie uświadczyliśmy żadnych nowych statków – mimo, że na forum gry aż roi się od wyważonych pomysłów społeczności, wprost podsuwanych pod nos programistom.